2014. július 22., kedd

Fasírt csakis nyersen.......

A hozzávalók....

Cukkini,répa,kápia paprika, fevés hagyma -fokhagyma,áztatott dió-napraforgó, és a fasírt "lelke" a fűszerek:őrölt pirospaprika, só-bors, kömény,koriander, kevés citromlé,petrezselyem,





Csak összeaprítottam,...persze a napraforgót és a diót  beáztattam!


Golyókat formáltam....


Ilyet is...., olyat is....

Lehet kaporral, sörélesztővel vagy petrezselyemmel meghempergetni

A golyók néhány napig biztonságosan elállnak a hűtőben.

Szeretem az aranylenmagot, mert sokkal finomabb az íze mint a barnáé, útifűmaghéjból és a lenmagból is tettem a fasírtba egy keveset.



Amikor az összeaprított fasírtot kinyomkodtam, elég sok lét nyomtam ki belőle.

Ebből lett a saláta öntet.......

Egyszerű fűszeres zöldség öntet .Nincs benne víz !  Nagyon finom ízű lett !


Ez a gyönyörűséges, finom jó ízű zöldfűszernövény a kertünkben terem (koriander? vagy lestyán?), sajnos nem tudom a nevét, mert én is kaptam, és akitől kaptam Ő is Svájcból kapta.


                                      Koriander? vagy lestyán? ......nagyon finom!!!!

Az íze a petrezselyem-koriander-zeller keverék ízéhez hasonlít....

Jó lenne tudni a nevét,egy kicsit vicces....... mi "mazsinak " hívjuk.



6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez is nagyon finomnak tűnik,ki fogom próbálni,köszönöm.
Szerintem lestyánt dédelgetsz :)
Üdv Andrea

Unknown írta...

https://www.google.hu/search?q=lesty%C3%A1n&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=f9DUU8KbF-aBywO1wICwAg&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1220&bih=336

lestyán szerintem is:)

Névtelen írta...

ez a lestyán - a savanyú levesek egyik kedvelt fűszere odahaza, románniában.

Unknown írta...

Nem kell kisütni olajban?

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Nem kell kisütni...., ez egy nyersételeket tartalmazó blog, az ételeket természetes formájában fogyasztva értendő.

Unknown írta...

Hmmmm............. nagyon finommmm!!!!!😊👌👍